Van 19 aug tot 01 dec ben ik op de 'Africa Mercy' van Mercyships in Benin. Ik heb er ontzettend veel zin in en kijk uit naar alle avonturen die ik mag gaan meemaken! Hier kun je mijn verhalen meebeleven, leuk als je een berichtje achterlaat! Liefs - Dinante

zondag 6 september 2009

Over dode en levende kippen..



Op mijn vrije middagje besloten Miriam en ik een stuk door de stad te gaan sjouwen. We sloegen een willekeurig weggetje in en waren ineens onderdeel van een gezellig gebeuren. Wat een drukte, wat een levendigheid! Op de plaatselijke markt werd vanalles verkocht. Groenten, noten, konijnen, kippen, dood of levend, wat je wilt.. Alleen, de stank! Ik was weer goed hersteld van mn ziek-zijn, maar even dacht ik dat ik dit niet zou trekken. Vlees lag gewoon lekker in de zon te bakken, en nonchalant probeerde de slager nog wat vliegen weg te jagen, maar hij had de hoop duidelijk al opgegeven dat ze hem ooit nog zouden gehoorzamen. Er bleef een stuk vlees-bloed-slijm-combinatie aan mijn birkenstock plakken. Een vrouw hield een spartelend konijn voor me en beloofde me een goede prijs. Een meisje stootte me in de haast aan en raakte mijn hoofd daarbij met iets wat een dode kip (zn kop hing er nog aan) bleek te zijn. Aah! Mijn douche achteraf was fijn :) .
Iedereen is hier fan van Fanmilk. Deze soort van ijsjes (kruising tussen softijs en waterijsschraapsel) worden verkocht door enthousiaste Fanmilkverkopers die de hele stad rondfietsen en luid toeteren. Ik mocht er ook eindelijk eentje scoren (15 cent) en hij smaakte fijn!
Vanavond draai ik mijn laatste shift en dan hoef ik de komende week maar twee dagen te werken. Morgen ga ik de dental en de eyeclinic bezoeken, ben benieuwd! Het is fijn dat alles nu langzamerhand wat vertrouwder wordt, dat ik de stad in kan zonder te verdwalen, dat ik weet welke projecten er zijn, dat ik een groep bekende vertrouwde mensen om me heen heb en dat niet alles nog overweldigend nieuw is. Genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten